eTwinning

[vc_row][vc_column][vc_custom_heading text=”Međunarodni eTwinning seminar u Španjolskoj”][vc_column_text]Nakon dugog razdoblja održavanja virtualnih mobilnosti, održana je međunarodna eTwinningova edukacija na temu medijske pismenosti u Madridu. Ova aktivnost financirana u okviru eTwinning programskih aktivnosti koje su dio programa Erasmus+, u organizaciji Agencije za mobilnost i programe EU. Edukacija pod nazivom
VET: From students to preofessionals Skills for media literacy bila je namijenjena odgojno obrazovnim djelatnicima u strukovnom obrazovanju i održana je u razdoblju od 11. – 13. studenog 2021. godine a sudjelovali su eTwinneri iz Portugala, Cipra, Hrvatske, Češke, Slovenije, Turske, Slovačke i zemlje domaćina Španjolske. Republiku Hrvatsku predstavljali su: Branko Rumenović iz Gimnazije i strukovne škole Berdinanda Frankopana iz Ogulina, Dajana Jelavić iz Srednje škole Jure Kaštelana iz Omiša i Zorica Hrgovčić iz Prve ekonomske škole iz Zagreba.
Edukacija je započela zanimljivim predavanjem dr. Daniela Wuebbena na temu Medijska pismenost – učenje i poučavanje u virtualnom okružju. Dr. Wuebben istaknuo je važnost medijske pismenosti u obrazovanju 21. stoljeća te naglasio kako ona ne obuhvaća samo pristup medijima i kritički osvrt na dostupni sadržaj već i sposobnost komuniciranja u različitim okruženjima.
Prvog dana edukacije provedena je i networking aktivnost sa svrhom upoznavanja i povezivanja sudionika na način da su generirane projektne ideje za pojedina područja: poduzetništvo marketing, sport, tradicija i ostala područja.
Drugog dana edukacije održane su dvije radionice. Tema prve radionice pod vodstvom Julie Galán Bermejo bila je povezanost poslovnog planiranja i eTwinninga, dok je Alicia Sánchez Ortiz naglasila važnost društvenog poduzetništva i predstavila vrlo zanimljivu metodu predstavljanja vlastite ideje pod nazivom Elevator pitch. Polaznike je pozdravio i predstavnik Španjolske nacionalne organizacije za potporu eTwinningu koji je polaznicima prezentirao primjere uspješnih eTwinning projekata i kolaboracije.
U drugom dijelu dana sudionici edukacije bili su podijeljeni u međunarodne timove s ciljem razvijanja projektnih ideja koje će provoditi u svojim školama nakon povratka s ove mobilnosti. Kao rezultat ove suradnje nastali su sljedeći projekti:
Go for Zero – projekt na temu smanjenja otpada hrane koji će se provoditi s partnerima iz Slovačke i Španjolske.
Reading your city- projekt u suradnji s partnerima iz Španjolske, Turske i Cipra u kojem će se ujedno diseminirati rezultati istraživanja koja se provode u sklopu projekta „Čuvari baštine“ Centra za izvrsnost Splitsko – dalmatinske županije čiji cilj je na jedinstven i inovativan način učenicima približiti događaje iz novije omiške povijesti te ih predstaviti gradovima partnerima. Učenici uključeni u projekt će istraživati zadane motive, a nakon provedenog istraživanja usporedit će u kolikoj su mjeri običaji gradova sudionika slični ili različiti.
Posljednjeg dana ove edukacije projektne ideje su registrirane na platformi eTwinning a predavanje na temu Novi Erasmus program održao je Raúl García Martíns, savjetnik za strukovno obrazovanje iz španjolske Nacionalne agencije za Erasmus+ program.
Vrijeme preostalo do povratka u Lijepu našu provedeno je u razgledavanju Madrida.

 

 

[/vc_column_text][vc_column_text]

Od 4. do 7. srpnja 2019. g. nastavnica engleskog jezika Dajana Jelavić sudjelovala je na multilateralnom kontaktnom seminaru u Varšavi s temom „Poduzetništvo u eTwinning projektima“.

57 nastavnika iz 13 zemalja imalo je priliku upoznati se s mogućnostima eTwinninga ,principima poduzetništva ,upoznati se s potencijalnim projektnim partnerima i raditi na zajedničkim projektnim idejama.

S kolegama iz Francuske ,Slovačke i Poljske nastavnica je pokrenula projekt“Sweep first in front of your school door! kojem su se pridružile škole iz Turske,Italije,Portugala,Albanije,Rumunjske,Slovenije,Gruzije i Grčke.Tijekom godine učenici će uočavati probleme i timskim radom tražiti rješenja kako bi poboljšali uvjete u školskom okruženju u skladu sa ekološkim pravilima održivog razvoja; kroz zanimljive aktivnosti razvijat će poduzetnički mindset, kreativno će reciklirati i stvarati nove vrijednosti za druge; unaprijedit će transverzalne vještine potrebne za budući život i stvoriti temelje za nove Erasmus+ KA1 i KA2 projekte.

Nastavnica Engleskog jezika ​ Dajana Jelavić jedna je od tri sudionika iz Republike Hrvatske, izabrana za sudjelovanje u aktivnosti transnacionalne suradnje Building partnerships for a Learning-Centered Approach koja se održala od 2.listopada do 4.listopada 2019. u Slovačkoj, u Bratislavi.

Svrha ove međunarodne aktivnosti (na kojoj je sudjelovalo 46 sudionika iz 20 europskih zemalja) bila je okupiti predstavnike područja za strukovno ,opće i visoko obrazovanje koji su zainteresirani za razmjenu znanja i iskustava vezanih za temu ,,Učenik u središtu poučavanja“.

Kako je naša škola do sada uspješno provela dva eTwinning projekta te je dobitnica nacionalnih i europskih oznaka kvalitete, ali nije do sada ostvarila niti jedan projekt u okviru Ključne aktivnosti: 2. programa Erasmus+ u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju, sudjelovanje na ovoj aktivnosti bilo je iznimno i neprocjenjivo iskustvo za našu kolegicu i školu. Tijekom boravka u Bratislavi i aktivnog sudjelovanja u svim aktivnostima ostvarila je mnogobrojne kontakte s motiviranim kolegama diljem Europe što će svakako doprinijeti izradi i provedbi kvalitetnih projekata u budućnosti.

Osim teorijskih znanja o pristupu u kojem je učenik u središtu poučavanja sudionici su imali priliku upoznati se s primjerom dobre prakse iz slovačke škole za strane jezike kao i o uspješno provedenom K2 projektu “WISH” srednje škole iz Žiline.

Među ostalim, prateći zadane okvire i naputke, sudionici su u grupama sastavljali i pisali elemente projektnog dizajna pa je tim putem ostvarena dublja suradnja naše škole i gimnazije iz Frankfurta (Max-Beckmann Schule);srednjom školom za primijenjenu umjetnost iz Košica u Slovačkoj; osnovnom i srednjom školom iz Hameenlinna u Finskoj; gimnazijom iz Žiline u Slovačkoj te sveučilištom iz Istanbula.
Projektni tim osmislio je međusektorsku suradnju, a povezano s temom seminara, na primjeru korištenja e-portfolia u učenju i podučavanju. L e ​ arner-Centered-Approach: E-portfolio for Life-Long-Learning ​
naziv je novog trogodišnjeg Erasmus+ projekta kojeg će partneri zajednički pisati i prijaviti na natječaj u 2020. godini.

Krajnje je vrijeme da ovakvim projektima počnemo internacionalizirati našu školu, a učenicima i nastavnicima pružimo bezbrojne mogućnosti za učenje, rast i razvoj. Naposlijetku, što drugo negoli iskreno čestitati našoj kolegici Dajani Jelavić koja marljivo, kvalitetno i redovito predstavlja našu školu na međunarodnim europskim razinama otvarajući joj vrata u svijet.

Naš projekt ”Inspired by nature” dobio je europsku oznaku kvalitete. Surađivali smo sa školama iz Slovenije, Poljske, Portugala, Grčke, Španjolske, Italije i Turske. Kroz različite aktivnosti koje smo provodili tijekom školske godine promicali smo zdrav, ekološki osviješten životni stil, podižući svijest učenika o odgovornosti za vlastito zdravlje i za okoliš (smanjenjem ugljičnog otiska).

Više o projektnim aktivnostima možete saznati na FB stranici:

Inspired by nature – Početna | Facebook

ili na Instagramu:

Inspired by nature (@jelavicdajana) •

Na godišnjoj eTwinning konferencija održanoj je u Zagrebu u organizaciji Agencije za mobilnost i programe EU, projekt naše škole Inspired by Nature osvojio je nagradu COMET u kategoriji strukovnih i umjetničkih škola.

7. studenoga, 2019. – Godišnja eTwinning konferencija pod nazivom eTwinning – za razvoj učitelja budućnosti održana je u Zagrebu u organizaciji Agencije za mobilnost i programe EU. Sudjelovalo je oko 200 odgojno-obrazovnih djelatnika, a prvi put konferencija je usmjerena na početnike u korištenju eTwinninga- online platforme za djelatnike u školama i vrtićima putem koje mogu surađivati, komunicirati, razvijati projekte, ali i vlastite digitalne kompetencije.

Dodijeljene su nacionalne COMET nagrade za najbolje eTwinning projekte u protekloj školskoj godini te nagrade Europska oznaka jezika za inovativne projekte u nastavi i učenju jezika.

Nagradu COMET u kategoriji strukovnih i umjetničkih škola osvojio je projekt naše škole Inspired by Nature  kojeg je pokrenula i vodila prof.engleskog i talijanskog jezika Dajana Jelavić. Čestitamo našim eTwinnerima na postignutom uspjehu.

eTwinning godišnja konferencija: eTwinning – za razvoj učitelja budućnosti – YouTube

 

Podsjetnik na uspjehe naših eTwinnera!

2018. godine – Learning through Baking

2019. godine – Inspired by Nature

2020. godine – Power of Youth

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][/vc_column][/vc_row]

Skip to content